torsdag 25 november 2010

Nöden är uppfinningarnas moder

För de som följer unga (nåväl) fröken Grelz lidanden, så vet ni att snusen hade kommit på villovägar. Jag kan meddela att läget inte ändrats. Så jag hankar mig fram bäst jag kan med det som finns, och nikotintuggummin är min första anhalt på lång abstinensfärd mot snusleverans.

Efter att ha konstaterat att nikotiontuggummin inte sätter någon guldkant på tillvaron var jag tvungen att tänka till. Resultatet av nämnda tankearbete ser ni ovan: två nikotintuggummin.

Jag kan rapportera att det inte gav någon guldkant. Lite hjärtklappning, och sen var det inte så mycket mer. Lite som en gammal femöressmällare som legat i en gammal byxficka och torkat - man tänder eld och det säger "fjiutt".

Nedräkningen till Hanna och Jills ankomst har nu fått en anstrykning av en LVM:ad heroinists hopp om frihet, och den perfekta silen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar