tisdag 5 april 2011

Hurra för posten

Eften en snopen födelsedagsmiddag för Javi på mediokra men hippa sushirestaurangen Banzai i fredags, tog vi i söndags nya tag, och gick till Collage. Det är en svensk restaurang inte allt för långt hemifrån, där prisvärd svensk husmanskost serveras dagligen (jag kan varmt rekommendera deras älgrullar!). Den mycket gentile servitören, tillika delägaren, Magnus bjöd på en prilla till efterrätt, efter att jag berättar att mitt snus försvunnit någonstans i postkedjan. General portion hade aldrig smakat så bra, och patrioten inom mig levde rövare. Sverige och svenskarna är aldrig så bra som när man har dem på säkert avstånd.

Ja, vi är där igen - utebliven snusleverans. Jag börjar misstänka sammansvärjning.

I brist på bröd tar man limpa. Mitt val av gift i dag blir cigaretter. Inte optimalt, men nu när ändå våren har kommit till Madrid så är det ju ganska trevligt att ta en kaffe med cigarett i solen.

2 kommentarer:

  1. Liza min vän som blivande hälsoguru aka nya Anna Skipper eller Anna Anka, pick your favorite, måste jag säga följande till dig: Rökning dödar! Ok jag vet att det är chockerande, att det är svårt att tro. Men det är sant! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Som tur var kom ju snusen dagen därpå.

    SvaraRadera