tisdag 27 juli 2010

it's the squeaky wheel that gets greased!

titeln anspelar på en konversation jag hade med min kollega Steve (som för övrigt är häpnandsväckande lik Clint Eastwood) över en kaffe nere i kafeterian i morse. eftersom han är närmare tre decennier äldre än mig, så frågade jag honom om hur man lyckas förbättra sin position i den korporativa djungeln.

på min fråga svade han alltså att det är det gnisslande hjulet som får smörj. detta efter att vi båda konstaterat att vi tillhör den utdöende rasen av idealister som tror att ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar. eller tja, åtminstone att det ska räcka för att kunna förbättra sina anställningsvillkor och få sin chefs uppskattning.

så hellre ett gnisslande hjul som får smörj än ett femte hjul. det var dagens tips!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar