tisdag 10 maj 2011

I god tid

Klockan sju var det sagt, och klockan sju befinner jag mig i hotellobbyn. Ingen där. Jag snappar åt mig en the Guardian's kulturbilaga, och tänker att jag ska sätta mig ner för att läsa ett slag, men ändrar mig och går till baren.

"Har företaget x öppen bar från sju?", frågar jag, mest för att få någon form av fingervisning om jag är på fel plats. Jag är onekligen förbryllad över att ingen annan (av inalles 14 kursdeltagare) har kommit ännu. Bartendern bläddrar länge och väl i en pärm, och svarar slutligen: "Ja, från och med halv sju, så det är en halvtimme kvar. Do you want me to sneak you something from the shelves?" frågar han konspiratoriskt. "Nej tack, det är bra", svarar jag, och lommar upp till mitt rum igen.

Om 20 minuter försöker vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar