onsdag 20 juli 2011

Respect your elders?

Jag sitter på vänsterkanten på en bänk. Jag väntar på bussen. Från vänster kommer en gammal tant, från höger en annan. Jag börjar resa mig upp för att göra plats åt tanten som kommer från vänster. Men det skulle jag inte gjort. Tanten från höger, en bastant dam med käpp, smäller till min arm med sin apotekspåse, och säger väsande medan hon sätter sig till rätta:
- Lägg av jänta, inte behöver du resa dig för mig inte!
- Eh....nej.

Så jag sitter blickstilla kvar och stirrar rakt fram, skiter i upplåta min sittplats till tanten från vänster, och ser noga till att tanten från höger går in före mig när bussen väl kommer. Man vet aldrig, det hade kunnat komma en till rallarsving, följt av en harang i den här stilen:
- Lägg av jänta, gå in före mig - se så ja, in med dig!

Dagens åldringar... de är inte vad de brukade vara.
En annan tant som är redo att
klippa till om så skulle krävas

1 kommentar:

  1. OJOJ, det där skulle inte Ribbing gillat!

    /Rosa

    SvaraRadera