onsdag 16 juni 2010

den obefläckade avlelsens kvarter: revisited

glömde laptoppen hemma i dag, insåg det först när jag kom fram till jobbet. att åka hem igen, och sen tillbaka skulle tagit närmare en timme. föga tilltalande scenario. som tur var är javi ledig den här veckan, så han var snäll nog att hoppa på metron och åka ut till barrio de la concepción, mitt jobbmetrostopp. man ska ha tur ibland. barrio de la concepción betyder "den obefläckade avlelsens kvarter". spanjorerna gillar att det här katolska temat. de gillar inte att kalla ting vid sitt rätta namn. någon dag ska jag tillägna ett helt inlägg om det här kvarterets typer, dofter och företeelser.

ska köpa biljetter till way out west imorgon. way out west är festivalen som har allt: koola artister, göteborgare i mängder, ett bra läge i slottsskogen och en animerad logga med vajande plantor. varför har de då inte endagarsbiljetter? och bob dylan, när jag ändå är i farten.

för övrigt var det krappy väder i dag, riktigt blygrått och dant, inte mer än 17 grader. nästan som att vara hemma. jag tror jag röstar för lite miyazaki som botemedel. det får nog bli kikis expressbud -förtjusande animerad rulle (som allt annat miyazaki gör).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar